Sista timmen (och allt som där hör till)

Sista timmarna för tentan, gah! Jag är nervös, det är bara att erkänna, jag är nervös därför att det inte känns som att jag kunnat förbereda mig på det sätt jag vill, jag har ju ingen aning om hur tentan kommer att se ut eller ännu mindre vilka områden som tas upp -inte schysst så här i sluttimmarna på terminen.

Sist vi hade tenta (förra fredagen) så var jag också skapligt nervös, det måste jag ha vart iaf för när jag står där och ska leta fram mitt kodord (ni vet istället för att man skriver sitt namn på tentan) så ser jag klart och tydligt att jag heter stjärtmes, skrivet och skrivet, men när jag kom fram och skulle lämna tentan så tittar hon bara konstigt på mig, jag hette nämligen inte stjärtmes, jag hette havstrut. Ojsan säger jag på sedvanligt vis och skriver "rätt" kodord: havsstrut. Eeeeh, jag kom på ganska snabbt vad jag gjort och gick återigen tillbaka och ändra, hon började till och med skratta...


Igår kom min lillasyster hem från bulgarien, hon kommer att vara brunare än bajs den lilla rackaren -avundsjuk 3000- för övrigt måste jag hitta en present till henne, hon tar ju nämligen studenten i slutet på nästa vecka. några förslag?

Nu så här sista timmarna före avslutet på termin fyra så är det ju till att bli lite nostalgisk, jag tänker på hur det var förra året och skillnaden mellan iår och då. I mitt liv har det hänt mycket, både personligen och om man tänker på människorna runt ikring. Jag har kommit till insikt med en del saker, andra jobbar jag fortfarande på, människor har kommit och gått, och trotts att hjärnan har gått dubbla pass den här terminen så har jag ju klarat den (vet inte hur det ser ut med tentorna förstås men jag pratar om lektioner etc..) Den här sommaren blir ganska olik den förra, fast absolut inte sämre. Den här sommaren är alla vänner kvar i Uppsala, jag jobbar inte så fasligt mycket och det känns som att jag är fri till att planera precis som jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback