mångsysslar kväll med tuttfräs

Dagen (eller det som är kvar av dagen) blir hektisk. Ska springa ner med lite tvätt nu och medan den tvättas ska en artikel läsas igenom, efter det ska det inhandlas blåbär och äpplen då ja tänkte göra paj och ta med på jobbet som avslutning. Medan pajen jobbar på att bli klar är det inrep till föredraget imorgon som gäller och slutligen efter det så ska jag titta förbi hos Mr E´s mamma för att hämta lite papper och broshyrer om budapest. Ja just det ja, jag kanske inte har berättat det? Jag och Mr E drar till Ungern/Budapest över påsk :)).
Men dagen slutar inte där för jag måste nog nästan städa lite också - jag tänkte överaska mamma med att komma upp på onsdagkväll (ist för på torsdag) och det innebär att packa får jag göra imorgon (dagen som blir mest hektisk) så om jag får undan städning nu så är det toppen.

Ja, hejoch hå, lika bra att sätta igång.

Ibland gör jag pinsamma saker, så är det bara.
När jag precis hade slängt in tvätten i maskinen så kom jag på att bh:n jag hade på mig borde tvättas, skit samma tänkte jag, det kan jag ju göra i handfatet -sagt och gjort. Sen så var de tdå dags för att hämta upp tvätten från tvättstugan, jag springer ned lite småstressad och precis när jag kommer ner kommer jag på att jag inte har någon bh på mig. Där står jag nu i tvättstugan med en ljusgul tröja på mig och såklart -tuttfräs. Vinden viner så kallt i min tvättstuga att det var oundvikligt;  bröstvårtorna stod som vägvisare. Och tror ni inte på den; att det var såklart bara killar i tvättstugan , gah!....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback