Tentan, dagen, kalas och vinfläckar

Hur tentan gick? Jo, det är faktiskt svårt att veta, men jag hoppas att det gått vägen. Det var inte vad jag skulle kalla "kortsvars frågor" och det var mycket som kom med som jag inte hade pluggat på. Jag svarade dock på alla frågor, och jag kom ihåg en hel del av det jag inte pluggat på från seminarier. Jag brukar alltid "räkna poäng" innan jag lämnar in tentan, för att se ungefär hur jag ligger. Med en sådan uträkning låg jag precis på gränsen, så vi får helt enkelt hålla tummarna lite till. Det känns dock väldigt skönt att den är över.

Mr E bjöd mig på lunch efter tentan å sedan spatserade vi runt i stan och i butiker i ett par timmar. Det underbaraste på dagen var dock när han sa "Du är den bästa flickvännen i hela världen, jag vill köpa en lägenhet med dig i framtiden" Det kändes lite kul måste jag medge - jag tjatar ju hela tiden om sådant. Jag är nämligen en sådan person som kan ta ut glädje i förskott men inte bli besviken om det skulle gå fel. Jag har kommit underfund med att ett sådant synsätt ger mer glädje; om något går vägen = dubbel glädje, om någon skiter sig = glad i varje fall en sväng.

Nu ikväll har jag vart hos Sandra, hon fyllde år i söndags och ikväll hade hon ett litet kalas. Vi åt tårta och drack kaffe, åt choklad och drack vin. Då hände det ödesstigna; Jag spillde rödvin på min nya klänning -SKIT. Dock var sandra snabb med att ta fram "vinfläckborttagningsmedel" visst bleka fläckarna, men de gick inte bort helt, så när jag kom hem nu la jag överdelen i lite blekmedel (överdelen är vit) men underdelen som är ljusblå/ljusgrå vågade jag inte sänka ner. Just nu ligger klänningen i tvättmaskinen och skvamlar runt. Håll tummarna att de har gått bort något. Om inte ska jag fösöka ytterligare med blekmedel och så får jag införskaffa eget fläckborttagningsmedel imorgon och fortsätta fläckbehandlingen. Är det någon som har ytterligare tips?

VinfläcksborttagarenDenna spray
var den som Sandra hade. Den var riktigt bra, sprayar man en gång till så går fläckarna nog bort 119 kr på
www.rajt.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback