Ingen kavel, inga pengar

Det visade sig att Mr E inte hade någon kavel, men det löste jag snabbt genom att helt enkelt ta de enorma kaffemuggarna till hjälp : )

Jag är dock lite ledsen nu trotts soon to bee eating bullar. Det visade sig att  jag använde mina  sista pengar på bullingredienser. . . Jag hade totalt räknat fel och tänkte inte på att jag betalat dansavgiften så nu har jag 58 kronor kvar fram till den 25. This sucks. Jag antar att jag blir tvungen till att låna från mig själv. 

Jag måste försöka jobba nästa helg, det blir ju i princip inget jobbat alls senare under vårterminen eftersom vi har så mycket praktik (svårt å jobba extra om man redan jobbar...) Mr E och jag planerar en liten tripp till Prag och det vore ju bra om jag hade lite pengar då. Uscha, jag gillar inte när man är fattig.

Nu har jag precis stoppat in första plåten bullar, så snart blir det njutelse : )

För övrigt skiner solen starkt här i uppsala och snön ligger faktiskt kvar än sen igår. Det kom ca 5 cm under en timme igår.  Så det knarrade härligt om fötterna när jag gick ner för en fika igår på stan. Vi fikade på linnés och igår helt plötsligt kunde de både göra smörgåsar och så fick jag extra marsmallows -snacka om olika arbetspolicy de olika anställda har där. Men gott var det iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback