Test: Dagkrämer

Jag tänkte att jag skulle testa dagkrämer för ansiktet. Det är ganska kul med sådana recensioner och tester så jag tänkte att jag skulle prova på att göra ett själv. Detta är min personliga åsikt  och andra kan naturligtvis tycka olika. Min hud som jag då testar på är normal, lite åt det torrare hållet under de kallare årstiderna och lite fetare kring t-zonen under sommaren. Sällan finnar men med lite eksem.

Jag tänkte att jag skulle jämföra prisklasserna; budget med lyx, i det här fallet innebär det ACO och Clinique


Ingen bild
ACO dagkräm 60 ml , pris 66 kr

Oparfymerad, allergitestad, rekomenderas för normal - blandhy. Känns något fet när man trycker ut den på fingrarna men skön på huden. Sjunker förvånansvärt snabbt in snabbt och huden känns behagligt återfuktad.

Betyg 4 av 5




Clinique Dramatically Different Moisturizing Lotion, 125 ml, pris ca 460 kr

Oparfymerad, allergitestad. Rekomenderas för torr - blandhy (för lite fetare hy rekomenderas gelen).  Känns skön och återfuktande. Torrhetslinjer kring ögonen försvinner. Sjunker även denna in snabbt och huden känns skön efteråt. Väldigt dryg.

Betyg 3,5 av 5(priset drar ner en halv plupp)



Slutsatts: ACOs dagcreme som jag lite skeptiskt köpte visade sig faktiskt vara ett riktigt fynd. Clinique har en nackdel och det är priset. Men skulle man köpa en mindre förpackning (och därav mindre pris) tillkommer ytterligare en nackdel då pumpen försvinner. Då är det bara en glasflaska och det kan bli lite ohygienisk när produkten räcker så länge.

Kommentarer
Postat av: Tessi

darling darling darling. Du ska ju köpa riktiga dagcremer av mig.... inget billigt krafs, tänk på att du ska leva med din hy ett X antal år till och då vill du ha den fin coh fräsch, eller hur ;)
åh tack för kommentaret om mitt hår!!! =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback