Vardagslyx

Jag pluggar till sjuksköterska och som inom de flesta andra omvårdnadsområden så är lyx och glamor något av en bristvara. Saker som andra gör för att utsmycka sig själva och få sig själv att känna sig piggare, bättre, sötare, sig själv -ja anledningarena är många, det är något som ej existerar hos oss. Jag paratar om enkla saker som att bära smycken, ha målade naglar, ha på sig sina egna kläder fint ihopmatchat till en nice outfit. Det är sådant som inte existerar och som rent utav är förbjudet. Fast naturligtvis så är det av en anledning (hygien) och det är absolut inget jag vill ändra på. Men just därför känner man sig många gånger lite grå och då gäller det att ta tillvara på de dagar man är ledig och/eller andra studer och lyxa till det lite.

Iaf jag kan många gånger behöva lite inspiration och jag tänkte försöka att lite då och då blogga om saker som gör/är vardagslyx för mig. Kom gärna med tipps och ideér.

Sexy Bubble Bath Girl Gifs ImagesMySpace Layouts images Images for your blog codes Diddl Mouse & Friends On Couch Gifs Images

Kommentarer
Postat av: Anna

Precis, men som jag upplever det så har attityder förbättrats ordentligt på sistone, eller kanske snarare medvetenheten om hur många det är som lider av psykiska besvär och att det inte är lika hysch hysch länge. Men det känns fortfarande som att det är en bit kvar..

Postat av: malin

det ser ut som om det är vi som sitter i min pyttelilla blå soffa =) å kollar på house

2007-10-18 @ 20:34:20
URL: http://gumselunsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback