På jobbet

Sitter på jobbet, klev upp 05.45 idag och fick skynda iväg för att hinna, när jag parkerar cykeln utanför entren upptäcker jag till mitt stora förtret att jag glömt allt hemma, jobbarskor, namnbricka, block allt ligger hemma. Stressad var jag och kutade in i omklädningsrummet, kastade på mig kläder och ögnade runt. Provade ett par slitna sandaler och tänkte att det får gå. Väl ute i sjuksköterskerummet så upptäcker jag att jag började 07.00 och att jag då eg. inte alls var förseenad, jag plockar fram en ny pennhållare, nya pennor, gör en provisorisk namnskyllt och så är allt bra.

Det är ganska lugnt på jobbet idag, skönt tycker jag som fortfarande är tröttis, druckit ett par koppar kaffe och längtar nu tills ikväll då jag lagt fram hintar till Mr E att jag gärna skulle vilka se Hairspray, och ja, det lutar åt det verkar det som =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback