Jag och resor från stockholm = ingen bra combo

Jag förstår inte riktigt vad det är som jag gör fel. De senaste gångerna när jag varit i stockholm har både tåg och bussar varit försenade. Men inte nog med att de är försenade, det är dessutom tekniska fel här och var, tex som trasiga biljettuttryckningsautomater och/eller trasig tågtidsdisplayer och som om inte de räckte även tågpersonal som ger anvisningar till fel tåg!

Denna gång var det så här: Pendeln från VH till T-centralen var försenad 4 min (detta lämnade mig med 6 min mellan tågen) jag springer som en tok till biljettuttryckningsmojjängen "ur funktion" är vad som möter mig. Jaja tänker jag, de kan ändå kika på min bokningskod och se vart jag ska, se att jag har en biljett.
                        Jag börjar nu alltså leta efter vart mitt tåg som går 22.20 går ifrån, displayerna är  också ur funktion så jag springer ut på perongen och tittar där. Där borta ser jag att det klart och tydligt lyser 22.20 så jag springer dit och börjar förklara mig för en tågkvinna.
                        Hon tittar på mig och säger att de godtar inte sådana biljetter men att tåget jag syftar på är det där "pekandes på ett tåg på perrongen mitt emot". Jag springer så fort jag kan (hur många minuter kvar? två?) förmodligen tar jag också världsrekord i highheel runnig 100 m. Jag skyndar mig på tåget och frågar några medpassagerare vart det här tåget ska...
                       "Lule". -Svaret ringer tillsammans med mina hjärtslag i mina öron, Toppen tänker jag, jag börjar se mig om efter en konduktör, ser ingen. Går alla 7 (?) vagnar fram, ingen att fråga. Plötsligt ser jag en knubbig tågkvinna utanför å halvt desperat/halvt grinandes frågar jag om detta tåg ska till uppsala.
                       "Ja , för 200 kr gör de det" , jag börjar förklara mig även för denna kvinna och visar mitt bokningsnr, hon tittar lite förstrött på mig och säger att det där tåget gick därifrån "pekandes på perrongen jag just sprungit ifrån" Jag kollar på klockan: 20.25 (missat tåget, bajs). Jaha, ja ok då svarar jag, 200 kr, huvudsaken jag kommer till uppsala.
                      "Ja till uppsala kommer du men vi är lite försenade men snart kommer vi iväg" Förseningen visade sig vara 25 min.

Hur som helst så tillslut (23.30) befann jag mig i uppsala och nu så är jag hemma, -ska straxt krypa till sängs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback