Bitterfitta

Jag håller på att förvandlas till en bitterfitta, eller iaf idag verkar det som så, hoppas det är temporärt ocg övergående. Märkte detta idag på jobbet och hoppas själv att det var pga att jag var trött som jag tänkte så.
En i personalen, Petra, är gravid, -är inte säker på i vilken vecka men jag gissar kring 25-30 någonting, hon är en väldigt söt och gullig tjej och idag så berättade hon att;  hon hade lite ont i svanken igår när hon kom hem från jobbet så det var nog bäst om hon satt en del idag. En självklarhet såklart, men samtidigt tänker jag också; du ska bara veta hur jag har det, tio år yngre och utan bebbe i magen -och alltid ont. Sen kom jag på mig själv med den tanken, aaaah, smisk på mig själv. Smärta är en subjektiv känsla som är olika för alla. Du kanske har ont i ryggen en gång i månaden och jag varje dag, din kanske fortfarande är värre för dig än vad min är för mig -jag vet detta och ändå kom "du ska bara veta - tanken upp" fy fy fy. Vet inte om det är tröttheten som sagt, eller det faktum att jag haft en ovanligt dålig vecka (och spec. idag).

Man ska inte klaga jag vet det, därför skämms jag när jag gör det, det finns alltid folk som har det värre...

image78
En dålig dag's ranson.

Kommentarer
Postat av: malin

Gumman, var inte så hård mot dig själv, du är inte mer än människa! Självklart att såna tankar poppar upp ibland! Ses imorgon! Puss å godnatt

Postat av: sandra

jag håller med malin. sedan så är smärta väldigt subjektivt, och inget som bedöms utifrån hur mycket ont någon annan har. har du ont så har du ont oavsett om personen brevid dig har ont.

du är en stark person, sluta döma dig själv!! pusss

2007-10-29 @ 11:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback