Alla hjärtans dag

Hur man säger "Jag älskar dig" på en mängd olika språk              

Afrikaans (Sydafrika): Ek hejou liefe
Albanska: Une te dua
Arabiska: Behibak   
Baskiska: Nere Maitea
Bulgariska: Obicham te
Burmesiska: Nin ko nga chit ta
Danska: Jeg elsker dig
Engelska: I love you
Esperanto: Mi amas vin
Fillipinska: Mahal kita
Finska: Mina rakastan sinua
Franska: Je t'aime
Grönländska: Nagligivget
Hawaiianska: Aloha au ia oe
Hebreiska: Ani ohev otach
Holländska: Ik houd van jou
Indianska (Sioux): Techihila
Indiska (Hindi): My tumse pyaar kartha hun
Irländska: Taim ingra leat
Isländska: Eg elska thig
Italienska: Ti amo
Japanska: Ai shite imasu
Katalanska: T'estimo
Kinesiska/Kantonesiska: Ngo oi ney
Kinesiska/Mandarin: Wo ai ni
Koreanska: Tangsinul sarang hayo
Kroatiska: Volim te
Kurdiska: Ez te ra hes dikim
Latin: Amo te
Norska: Eg elsker deg
Persiska (Farsi): Du stet daram
Polska: Kocham Cie
Portugisiska: Te amo
Rumänska: Te iu besc
Ryska: Ya lyublyu tebya
Serbiska: Volim te
Slovakiska: Lubim ta
Spanska: Te quiero
Svenska: Jag älskar dig
Thailändska: Khao Raak Thoe
Tjeckiska: Miluji te
Tunisiska: Ha eh bak
Turkiska: Ben seni seviyorum
Tyska: Ich liebe Dich
Vietnamesiska: Toi yeu em
Walesiska: Rwy'n dy garu di
Zulu (Afrika): Ngiyakuthanda

Kan du någon mer? Lämna en komentar så skriver jag in det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback