Ytterligare en dag, ytterligare något vackert

Passion, att känna  värme och hetta i sinne och kropp. En lidelse som styr hela mitt handlande.

 Att ligga kvar under täcket, de kroppsvarma lakanen mot naken hud. En kylig luft från ett öppet fönster som smeker liv i min nattvarma kropp, hår som reser sig i nacken, ögon som sakta vaknar till liv.
Den som uppnått allt han eftersrävat, har börjat att dö. E. T. Trigg

Vindarna är varma, de blåser försiktigt i mitt hår, busar så lockarna flyger, de retas och kittlar mig kring örsnibbarna. Löven rasslar  i träden, men än släpper de inte, än håller de kvar i grenarna likt passionerade älskare  som ej släpper varandra. Då och då ser man ändå ett litet gult björklöv fara iväg, ensam i världen men med tusen andra.
 
Det är höst men nog doftar det ändå sommar idag, det luktar hetta och nyklippt gräs.

Är det inte konstigt att vi talar minst om det vi tänker mest på, Charles A. Lindbergh

Kommentarer
Postat av: Malin

vilket klockrent citat det där sista var, verkligen!

2006-09-25 @ 21:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback