Aldeles för sent att vara vaken

Den säkra vägen till helvetet är den gradvisa - den lilla lutningen, det mjuka underlaget, avsaknaden av tvära kurvor, milstenar oh varningsskyltar. C. S. Lewis

Det finns ingen säker väg tillbaka upp från helvetet, det är klippavsatts efter klippavsatts. Men vet man varför man hamnade där från början då tillåts man ta rulltrappan då och då. Man tillåts och man till och med erbjuds.

En tår från mitt öga, sakta ner över kinden, den bränner, det svider, men det är bara en enstaka tår, den glider ner över läppen, det smakar salt, men det är bara en enstaka tår.
Sömnen kommer som en befrielse, så hårt du flörtat med mig på slutet, sådana förförelseknep.
Tåren har torkat nu, till en skrovlig rand på min kind, skrovlig av salt. Jag ler, det var bara en enstaka tår. Jag ler, mer än ett enstaka leende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback