Dagdrömmar

Regnets smattrande mot rutan. Vill bara blunda å låta mina sinnen ta överhanden, tillåta mig försvinna in i de sekvenser min fantasi kan skapa, låta mig förtrollas och låta mig föras bort. Låta tiden stanna upp och bara njuta.

Talang är att utföra vad andra uppfattar som svårt; genialitet att göra det som är omöjligt för den som bara har talang. Henri Amiel

Sitter i duschen å låter det heta vattnet stryka över kroppen med en försiktig stråle, låter det bränna i huden, låter kroppen få vakna upp, slappna av . Det porlar så härligt, vattnets droppande, en pärlas form å färg, den eviga visdomen som finns däri, en vetskap om forntid och framtid.
Låter temperaturen sjunka lite, låter det ljumma vattnet smeka över rygg å skuldra, låter strålen gå över nyckelben å bröst. Känner gåshuden på låren, låter vattnet sköja över ansiktet, känner dropparna tynga ner håret. Tyst och lungt men ändå så livligt.

En energi för alla vägar vi inte vandrat än, för en tid som bara går å aldrig kommer igen.
Lars Winnerbäck








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback