Generation Fett

Har ni sett det programmet? Det är ju helt otroligt hur enormt feta en del är, jag är helt, ja, vad ska jag säga. Jag saknar ord. Fetma är något som drar med sig mer fördomar än mycket annat, det anses fult och äckligt, det är osunt och hälsobelastande, rent av livsfarligt kan det vara. Fördommar om intellekt och intelligens hos dessa människor finns det också gott om, för vem är egentligen så dum att man äter sig till den storleken tänker man.
Ja, jag vet inte jag. I mitt jobb träffar jag regelbundet människor som gör GBP´s (gastric bypass = omkoppling av magsäck -tunntarm) och dessa människor gör ju detta för de lider av det. I denna veckas avsnitt av genereation fett fick man se fyra kvinnor som älskar det och som väljer att se ut så.

Vi är spännande vi människor. Så olika men ändå så lika.

Nog med funderingar nu, nu är det sova som gäller....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback