Go Obama!!!

Idag är det presidentval i USA, å det är ju inte bara vilket presidentval som helst, det är det första i historien där en svart man faktiskt kan vinna och bli USA´s president. Jag är egentligen inte alls politiskt engagerad, men jag har oftast starka avsikter som jag sällan tiger om.. Jag hejjar på Barack Obama, jag hoppas så att han kommer kamma hem det här. Det är egentligen sjukt att resten av världen inte får rösta i detta val, det påverkar ju oss alla (världspolisen USA, världsmakt etc...)
Jag håller på honom av många anledningar men den främsta är att jag tycker att han är den mest humana, han har den vettigaste miljöpolitiken av dem båda och stöder inte ett fortsatt krig i öst.
Om alla löften och sagda ord sen verkligen kommer att hålla det vet ingen, men jag tycker det verkar bra mycket vettigare med en Obama än en McCain...



Kommentarer
Postat av: linda

tydligen går de inte längre! :(

Postat av: lena

Står bland annat i metro, men upptäckte det imorse när jag åkte förbi macken :P

2008-11-04 @ 13:37:41
URL: http://lenahell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback