Stress, skolarbete och stress

Har äntligen satt mig ner med arbetet om stress, har i princip allt mtrl som jag ska använda mig för i föreläsningen men två styckna vetenskapliga artiklar fattas så det ska jag ta och leta upp.

Det är otroligt många idag som lider av stress, som för övrigt är en normal reaktion till för att stärka oss men som i dagens samhälle kan leda till en ond cirkel när stressorerna -faktorerna som gör oss stressade inte klingar av. Här är några av de symptomen man kan få:
-sömnproblem
-en stor trötthet som inte går bort vid vila
-rastlöshet, svårighet att koppla av
-en känsla av irritation, olust, oro, ledsenhet eller ångest
- sämre minne och/eller svårt att koncentrera sig
-problem med magen
- värk i nacke och axlar
-utslag och eksem
-överkänslighet för ljud, ljus och lukter


Om man vill läsa mer om stress kan man göra det på
www.sjukvardsradgivningen.se, där man även kan göra deras stresstest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback