Brusten magsäck? När fantasin skenar iväg...

Jag vaknade första gången 05.32, det var jätteläskigt, jag vaknade nämligen av att det kändes som om något brast i magen, förutom att det var en obehaglig känsla så gjorde det ju ont också. Det känns fortfarande i magen men inte lika farligt. Jag låg ända tills efter 7 någon gång innan jag vågade somna igen. Jisses vad jag palperade (tryckte på) magen, jag låg och rabbla hela anatomin för mig själv -vad det kunde vara, hahaha. Kom fram till att det kunde vara något med magsäcken, eventuellt tjocktarmen eller mjälten. Det gjorde liksom ont under vänster revbensbåge, under bröstbenet fast till vänster. Efter den där känslan som att det brast så ilade det en lång tid.
Man blir lite hypokondrisk när man läser medicin och sjukdomar men trött ändå som jag var så kollade jag puls ett par gånger -den var stabil, så då somnade jag om, hahaha.


Nu ska jag sätta mig ner och fila på en skoluppgift innan jag går ner och handlar frukost (jag hade glömt att det inte fanns något här hemma) Ska även boka en tågbiljett hem till Mamma och Pappa, blir nämligen med bil de kommande veckorna (på grund av min praktikplacering) så jag ska hem och hämta en bil och passa på att umgås lite med dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback