2007

2007 -Året som ligger framför oss, året som kommer.
Varje nyår ges en mängd nya löften, vare sig det är "i do" löften eller mindre seriösa mer alldagliga "sluta röka, börja motionera" löften så är den 1 januari ändå ett startskott, en startpunkt för många. Vi ser tillbaka på det gångna året och tar oss en funderare, vi rättar oss själva och lovar dyrt å heligt att det och det ska vi göra annorlunda nästa år, antingen mer eller mindre, fler gånger eller färre, inte alls eller starta upp.

Mina nyårslöften i år är av 2 sorter: enkla, gamla hederliga och mera okonventionella, i grund och botten till för att göra mig lyckligare, antingen genom en bättre hälsa eller genom ett roligare liv.

  •  Bara äta godis, snask, bullar, kakor, sötsaker 1 ggr/veckan (back to lördagsgodis...)
  •  Försöka börja motionera mer regelbundet
  • Bli blodgivare (redan reggad som benmärgsdonator)
  • Bli en bättre medmänniska (ok då, inte så okonventionellt, bara så otroligt klyschigt att folk inte tar det seriöst)
  • Åka till USA
  • Hoppa fallskärm (det vore så otroligt häftigt, återstår å se när det är ekonomin som styr det hela)


Jag har ganska stora förväntningar på 2007, ska försöka göra så att detta år blir minst lika underbart som förra, med tanke på att det enbart är dag 1 än och den började med 3 timmars dans tror jag inte det ska bli några problem =).
Jag ska försöka hinna med en del äventyr, nån resa, plugget såklart, å fest, kanske lära mig dansa salsa eller någon annan dans, klättring vore också kul att prova på. Jag tror jag återkommer med en lista av saker som komma skall...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback