Gårdagens freak

Jag vet inte vart eller hur jag ska börja. Ni minns att jag skrev om att vi skulle ha en parmiddag och att jacobs tjej var präststuderande -Människan var hemsk! Högljud, flamsig, skrikig, omogen. Ur munnen kom hela tiden saker som vart sagda innan hon tänkte efter. Efter en timme var jag så trött, det var som att ha hand om ett dagisbarn -värre. Hennes ljudnivå var utanför det normala, ljus och högt! Jag som blir rädd av höga ljud som kommer plötsligt -jag höll ju på att skita på mig både en och två gånger. Utan förvarning och rätt som det var kunde det komma ett "iiiii" eller "aaaa". Hon var lika gammal som mig, men det märktes inte någonstans.

Och Malin -du vet de vackra ljuslyktorna jag fick av dig i födelsedagspresent -de finns inte längre. Hur? Jo det var också hon... Hon och jacob satt och prata om en sak, och så säger han ett motargument, som jag tror han sa lite på skoj, så tar hon tag i en ugnsvante och kastar iväg den (inomhus!!) och den träffar ju då omnämnt föremål som far i golvet med ett kras. Ska jag även nämna att hon inte sa förlåt? Utan mer av ett -ojsan. "jag kan självklart köpa en ny" sa hon också ifs men inget förlåt.  Hon var inte elak på något sätt, men bara så omogen och så bortskämd. Jag tror att hon aldrig har fått handskas med konsekvenserna av hennes handlingar.

Tjejen gjorde liksom allt för att man skulle ha svårt att tycka om henne.

imgres.jpg



Kommentarer
Postat av: malin

usch vilken jobbig tjej! Blev maten god?? Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback