Pärlhalsband på G

Idag stannade jag utanför pärlbutiken i uppsala, inte bara stannade, jag gick ju in förståss också. Det vart ett riktigt storköp; 2 sorters vanliga små pärlor (beigea och brons-brun-lila), snöre, 2 st bergskristaller och en hel hög med sötvattenspärlor som går i färgerna beige, beigerosa, vit, vitbeige, vitrosa -sötvattenspärlor blänker så de reflekterar lite olika. Jag hade tänkt mig göra dels ett till pärlhalsband och dels ett enklare med de små pärlorna jag köpte kombinerat med stora sötvattenspärlor och som slutstycke på bägge ändarna ska bergskristallerna sitta. Jag lägger upp bild sen.

Annat pyssel jag har lust att ta tag i är att sy något, -en kjol kanske? Jag är i pysslartaget nu, dessvärre kunde jag inte vara med idag när tjejerna hade pysseljunta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback