Ett nytt år, nya möjligheter, nytt nytt nytt --2008--

Med nyår inkommer alltid en känsla av nytt. Man känner sig ren, en nystart. Det känns som en chans att börja om och ett ypperligt tillfälle att starta nya vanor. Runt om i världen idag går säkerligen många människor runt med dessa tankar, tankar om att förändra sitt liv.

Jag har absolut den känslan och tanken, jag känner mig peppad och pigg. I alla år hittills har jag avgivit nyårslöfte(n) jag kan inte minnas huruvida jag hållit dessa under hela året men att jag avgivit löften det minns jag. Många av löftena har varit av förbjudande slag (inte äta de och de, inte ljuga, inte göra si och så) och många har vart av ska-slag (jag ska börja träna, jag ska börja göra si, jag ska börja göra så). 

Jag funderar i år på om jag istället ska sätta upp mål för mig själv.

Mål jag vill uppnå under 2008, hihi, 2008
*Jag vill uppnå målet att få en bättre hälsa, både psykiskt och fysiskt
*Jag vill resa mer, se nya platser och uppleva nya saker (kanske mer en önskan än ett mål ?)
* hmm, ja måste fundera lite mer, båda ovanstående är ju rätt stora mål. . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback