Tanke om budgetmode och några av dess varuhus

Jag har ett bra tag nu vart väldigt förtjust i lindex. Jag har tyckt att kedjan snappat upp trender bra och jag har många gånger känt som om jag hittat små guldklimpar. Jag har helt enkelt tyckt att affären passat mig väldigt bra, de har under det senaste året framförallt haft många saker i min stil; jeans med hög midja, fina blusar, söta klänningar lätt inspirerade från 20-talet, söta koftor och andra trevliga kläder till ett bra pris.

Men nu på slutet har jag börjat ändra uppfattning om lindex lite grann
, det står kvar vad jag tycker om kläderna åså men jag måste erkänna, det har fått en mycket sämre kvalité på sina kläder. Åtta av tio plagg (ungefär) som jag köpt under hösten har efter ett litet tag gått sönder på ett eller annat sätt; fållar har gårr upp och hål har uppstått i sömmar etc. Och det är av helt vanlig användning och tvättning. Självklart har jag fått reklamera dessa varor och fått tillbaka de pengar jag lagt ut, men det är fortfarande tråkigt. Men kanske är det bara jag som haft otur?

Hur som helst så har jag nu återupptäckt HM. Jag slutade handla där så mycket då jag tyckte att de helt enkelt bara hade skräp, någon gång då och då kunde man hitta ett trevligt plagg men för övrigt tyckte jag att jag saknade en hel del från det modet som syntes i media och andra ställen. De hade halkat lite efter helt enkelt. Deras priser är ju likvärdigt som ovansående kedjas men jag tyckte helt enkelt att HM´s kvalité var dålig. Nu så är det inte alls så mycket som skiljer längre och faktum är att HM har riktigt mycket nu som faller mig i smaken; söta klänningar och kjolar, en del fina blusar, men framför allt; -har ni sett så mycket skor de har kommit med på slutet? Har hittat så söta tygskor med peep-toe (i alla möjliga färger) för bara 98:- Det blir nog flera stycken för mig. Även en hel del söta högklackade och faktiskt -tygskor -ni vet i sådan sneakers modell (något jag sällan sällan använder mig av).
Jag vet tyvärr inte hur kvalitén är på dessa men för dte priset är det värt att prova tycker jag. Även sjalar och väskor har jag hittat en del.

               Ett litet skifte i smaken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback