Måndagsseg eller seg måndag -bara att välja

Idag har vart en riktigt trög,seg å blajsig dag. Den började redan imorse när de ringde och ställde in ett viktigt möte på grund av sjukdom -jag hade verkligen verkligen behövt träffa dem idag. Sedan somnade jag om, åt frukost tillsammans med Mr E och så somnade vi om igen -vaknade tre. . . Efter det har jag försökt att sitta med lite skoluppgifter men jag är allt annat än motiverad.

Ska jag vara ärlig så har jag fler än en gång känt att en pluggpaus vore fint. Jag har så mycket som snurrar i mitt privatliv, så mycket som tar energi och som jag har svårt att hantera. Många tror att jag drar mig undan och det är många gånger sant men det är inte för att jag vill vara själv utan för att jag inte orkar något. Jag orkar inte ringa hit och dit och höra om man ska hitta på något. Det innebär förståss inte att jag inte tycker om mina vänner och inte vill vara med dem -självklart vill jag de. Det innebär bara att det hos mig inte finns energi till något initiativ. Dock skulle en pluggpaus enbart innebära att jag hade mer tid att grubbla och det är nog inte så bra heller så jag fortsätter.

Jag längtar så efter sommar och sommarlov, att inte behöva tänka på plugg och måsten, att bara vara, förhoppningsvis resa en hel del och bara njuta. Imorgon är det dock skola igen, känns overkligt och konstigt efter att vart sjuk så här länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback