Dagens todo och gårdagens did

Somnade rätt så sent igår, och vaknade dessvärre efter det. Hade glömt bort att jag inte hade någon frukost hemma så just nu bakas scones, men det är ifs bland det bästa jag vet. Scones med smör och honung, alt. philladelphia och sylt, det räknas allt som en bra start på dagen.
Denna dag ska fram till 17 tillägnas plugg, det låter lite tråkigt och jag erkänner att lite tråkigt är det, men med tanke på att jag inte fått tag i frågorna till utgångspunkten än så gäller det att jag gör klart det andra så snabbt som möjligt -så att när jag väl får de andra frågorna, bara har de att jobba med.

halv sex är det middag hos Mr E´s mamma igen och direkt efter det så är det dans; Lindy Hop. Nu hoppas jag bara att Mr E inte är alltför sjuk, han lät nämligen väldigt hostig igår -attsikens, för det är ju jag som smittat honom,

Gårdagen var jättetrevlig. Vi samlades på New India för att käka, *wonderful* efter mycket mat och skratt drog vi vidare till stadsteatern för att se Filippa Bark och Döden. Jag hade trott att det skulle vara en pjäs som bara var rolig, men det var fel, i början var den skojj och publiken skrattade glatt -det var fullsatt. Men sedan tod den en alvarligare vändning så den gick in på områden som mobbing, ensamhet och utsatthet.  Jag tror ingen gick därifrån oberörd och hon fick stående ovationer. Det var en väldigt speciell känsla som spred sig när de flesta ställde sig upp och applåderade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback