Test: Peeling

Jag tänkte att jag skulle testa Peeling för ansiktet. Detta är min personliga åsikt  och andra kan naturligtvis tycka olika. Min hud som jag då testar på är normal, lite åt det torrare hållet under de kallare årstiderna och lite fetare kring t-zonen under sommaren. Sällan finnar men med lite eksem.

Jag tänkte att jag skulle jämföra prisklasserna; budget med lyx, i det här fallet innebär det Yves Rocher och Clinique




Produkt: Peeling med aprikoskärnor från Yvec Rocher 50 ml för 74 kr (oftast får man ca 30-50% på deras varor vilket gör dem mellan 20 och 35 kr billigare)
Produkttext:
Partiklarna från aprikoskärnor exfolierar huden varsamt. Skölj bort och resultatet är synligt direkt: din hud strålar som aldrig tidigare. För normla hy 1-2 ggr i veckan.
Mitt omdömme: Väldigt lite peeling, produkten är visserligen hyffsat billig men något resultat av peeling tycker jag mig inte känna. Huden känns som efter en rengöring eventuellt något bekvämare. Huden har säkert blivit lite peelad men huden känns inte mjukare och strålar något extra gör den inte. Skön ansiktsmassage får man ändock.
Den får 2/5



7 Day Scrub Cream Rinse-Off Formula
Produkt: 7 Day Scrub Cream Rinse Off Formula från Clinique 100ml för ca 190 kr (cliniques varor varierar en del i pris beroende på om man köper dem i handeln eller via internett)
Produkttext:
7 Day Scrub peelar effektivt bort döda hudceller, rengör porerna och ger fin lyster.
Innehåller fina korn som inte river. För normal hy 2-3 ggr i veckan.
Ger bättre bas till make-up och gör så att fuktighetscremen går in lättare.
Mitt omdömme: Denna peeling är verkligen peeling med stort P men utan att riva huden precis som det står. Huden känns tydligt mjukare och lenare efteråt men utan att huden känns irriterad. Någon extra lyster vet jag dock inte om jag ser. Dyr men bra.
Den får 4/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback