Magnetröntgen avklarad

Nu är jag hemma igen från Magnetröntgen undersökningen. Det tog ungefär en timme men det gick bra. Lite andnöd kändes det som att jag fick aldeles i början men sen gick det bra. Man måste ligga helt stilla inne i den dära tunneln samtidigt som det låter brrr, waaa, donk donk -fast i ett och samma ljud. Jag kan säga att jag är väldigt glad att jag hade öronproppar med mig, dessvärre så kunde de inte spela musik i den där maskinen så jag fick så snälla ligga och kolla upp i tunneltaket en timme. Jag blundade mestadels för det var lite läskigt att se att det bara var ca 15 cm mellan min näsa och tunneltaket. Jag förstår att de som har klaostrofobi inte klarar en sådan undersökning.

Helt plötsligt när jag ligger där börjar jag tänka att "tänk om hon trycker på fel knapp när hon ska trycka ut mig, så att hon trycker på höja knappen istället för frammåt/bakåt knappen. Jag kommer fastna,nej, jag kommer mosas!" Detta kan jag meddela är inte en bra och underlättande tanka'e att tänka som jag slog bort rätt snart, tur att jag var så trött annars kanske det hade vart läskigare. En rolig sak med den här undersökningen var att man kunde få sina "bilder" hemskickade på en CD-skiva om man vela, tjoho, det ville såklart jag =)

Magnetröntgen på Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge.  
Så ser en magnetkamera ut, man ligger inne i tunneln och hur lång inne i tunneln beror på vad man ska röntga, eftersom jag skulle röntga hela ryggen så låg jag väldigt långt inne i tunneln, tror inte ens mina tår stack ut... Summa sumarum så var det nog bussen dit och hem som var jobbigast eftersom jag blir så illamåenda av de, hehe.

Kommentarer
Postat av: sandra

ujja.. jag skulle nog inte klara av det. jag är ju rädd att fastna under sängen när jag skjuter in armen under för att nå ordenligt med dammsugan :P

om du ångrar dig om ikväll så vankas det nog scoones.
love you!, bajj!

2007-10-16 @ 12:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback