Uppdate om allt.

Om praktiken:
Första dagen var trist då jag gick med en undersköterska som förutom mig också hade en till introduktion och vem som helst kan nog räkna ut att 3 människor på en människas jobb blir, ja, lite lite jobb. Gick hem och var allmänt negativt inställd till praktiken. Dock har denna vecka funkat super. Jobbar bara kväll denna vecka och jag tycker att min handledare (trotts den dåliga starten med inget schema) har vart super, lugn och förklarande. Tycker att det kunde nog inte vart bättre. Får berömm hela tiden av både henne och annan personal så jag känner mig riktigt glad.

Om Livet i allmänt:
Jag deppade ner lite i helgen/under helgen då det vart så mycket på slutet, och för mig då, uppenbarligen för mycket. Har dock rett ut en del tankar nu och det börjar kännas bra igen. Helgen var för övrigt mkt bra, i fredags var vi på middag hos Mr E´s mamma, och jag fick en ny klänning av henne =). På lördag gick vi ut på älggasquen och dansade loss, innan hade vi laddat upp med taco och baylies, söndagen tillbringades till viss del i badkaret och sängen, restrerande med att förbereda lite inför praktiken.

Om Resan:
I övermorgon morgon åker vi alltså. Alex är superdupersnäll som skjutsar oss till flygplatsen. Väskan är framplockad och jag har börjat packa så smått, mera packning sker imorgon. Viktiga saker som pass och andra papper är framplockat. Efter ett hiskligt krångel med letande efter kattvakt (antingen borta eller upptagen eller fullt) så ställde Sandra upp (tusen tusen tack) så nu är det bara att växla pengar och packa allt klart som gäller.

Nu ska jag hoppa i säng så jag orkar upp imorgon, doktorn ska ringa kl 9, Sandra och jag ska ta en prommis, pengar ska växlas och så får jag inte glömma att springa över till infektion vid 19 för en titerkontroll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback