Funderingar

Ytlighet
Ett ganska intressant ämne, något som visar på graden av hur mycket utseendet betyder för oss. Hur ytliga är vi idag -hur mycket  vi bryr oss, hur viktigt är det och på vilket sett. När,var och hur utseendet betyder vad för oss. Hur ytlig är jag?

När jag känner någon, då rör det mig inte i ryggen. Visserligen vill jag nog helst inte gå med någon på stan som väljer att gå naken. Men i övrigt, när man lärt känna någon, då skiner på något vis personligheten igenom och visar personen för vad den är. Egentligen är väl de flesta människor vackra...

När man däremot inte känner någon, -utseendet är ju ganska viktigt ändå, det är en stor faktor för vad som triggar igång vårt intresse för någon, attraktionskraften. Men är jag ytlig för att jag kollar snett på någon som klär sig i lortiga kläder och ser ovårdad ut? Eller har det mer med fördomar att göra?

Fåfänga är en sak som kan tyckas gå hand i hand med ytligehet, men fåfängan har (enligt min mening) mer med ytligheten vi riktar på oss själva, fåfängan handlar om hur viktigt jag tycker det är att jag ser bra ut och ytlighet är mer hur viktigt vi anser det är att andra ser bra ut och på vilket sett vi hanterar det om de inte gör det.

En annan fundering, kan man vara ödmjuk om man är ytlig? Kan man då möta livet och andra på ett ödmjukt sätt?


Kommentarer
Postat av: malin

men darling, när jag inte har möjlighet att träffa dig varje dag vill jag lääsa om dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback