Kan du blunda?

Det är en himla massa snack nu både i tv och andra medier om hotet mot vår planet (klimatförändringen m.m.) och hotet mot denna planets djurliv. Klimatförändringen står det vitt och brett vad man kan göra. Varför folk sen väljer att inte göra något är för mig ofattbart. Vill inte du ge ditt barn den bästa möjliga framtid som finns?Så som vi lever idag kommer vi inte leva imorgon och så som vi lever nu kommer knappast våra barn få chansen att göra. Låter man det här fortsätta ostört har vi snart förvandlat oss själva till massmördare.  Vill du vara en parasit?
Här kan du läsa mer om vad som händer och vad du kan göra åt det.

Om djurlivet har det nu så sakteliga börjat uppmärksammats, kanske sitter du hemma i tv-soffan och följer Linda medans hon besöker utrotningshotade djur? 


[Bild: Linda Isacsson träffar pandor.] 

Men vad gör du mer!?


Att bara sitta hemma å titta på, hur mycket du än känner för de stackars djuren, hur mycket du än tycker det är fel, gör dig fortfarande till medskyldig. Det är precis som med mobbade individer, de som står vid sidan om och tittar på medan mobbarna far fram, är nästan lika skyldig de. Men det finns saker du kan göra.

Har du ett jobb? En fast inkomst eller ett mycket stort hjärta? Då kan du besöka WWF och bli fadder, för 100 kr/mån hjälper du WWF i deras projekt att rädda utrotningshotade djur, det finns även andra sätt att bidraga, läs mer här.

Är du lite fattigare och känner att 100 kr/mån är ett dyrt pris att betala för att rädda en arts liv? Jag tänkte försöka mig på att samla in pengar för denna sak, alla bidrag är välkomna, stora som små, lämna ett inlägg om de låter intressant.



Nekar du han rätt att leva?


Kommentarer
Postat av: Anna

Sånt är så bra! Jag blev fadder för några pilgrimsfalkar här på västkusten när jag va 6 år kändes bra att hjälpa till och känns bra nu att man faktiskt kan hjälpa till att hjälpa utrotningshotade djur. :)

Postat av: Maria

Hej! Vill bara berätta för dig att du gör nytta! Tack vare dina kommentarer i div. bloggar hittade jag idag till WWFs faddersida och anmälde mig som fadder. Tack!

2007-04-21 @ 00:17:15
Postat av: Lina

Jag blir så glad Maria när jag hör det, alla tummar upp för dig och alla andra snälla människor här i världen =)))

2007-04-21 @ 01:46:30
URL: http://myworldandmythoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback