Allt som händer händer har en anledning

Ett tryck innanför bröstbenet, det spärrar mina luftvägar, luften går in och ut precis som nyss men den innehåller bara vakum, vakum i mitt bröst. Ångest, det moler i mitt hjärta, det moler i min själ. Det värker, trycker, växer, brister. Det blir tomt, en hemsk tomhet inombords. Spykänsla, jag känner rörelserna i halsen, de rörelser som sker straxt innan man spyr, jag känner i magsäcken, diafragman. Det ord jag letar efter är äcklad, äcklelse. En dysforisk känsla, fylld av svordomar, hatord och en skräckblandad ångestfylld skam.

Dysforisk, nedbruten, oklar, ensam, oviss, själv, självständig, starkare, starkast, euforisk 


Tilliten försvann, den är fortfarande borta, fick bygga en ny, dock med oklar passform, den är säkrare nu, jag vet mera nu, mina ögon är inte längre blå, de är faktiskt gröna, och jag är inte längre den, Jag är Jag.


Allt som händer händer har en anledning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback