om ord där funnits, jag skrivit dem här

Finns inte nog med bokstäver i alfabetet, inte nog med ord i listan, ej tillräckligt med tid att förklara och knappast något mått att mäta med. Somliga händelser kan ej beskrivas med konventionell förklaring, ja somliga kan ej beskrivas alls. Vissa händelser är och kommer förbli bortom underbart.

Människor föddes med ett ansvar större än andra varelser på denna jord, men med det som gör oss unik från övriga arter kom också gåvan att känna känslor, både kroppsliga och psykiska som andra ej kan. Vissa saker är oföränderliga, somliga ändras konstant, vissa är båda delar, underbart konstanta med variationer utefter tid och rum.

Ta inte den kortaste vägen, ta den vackraste. Jonna Bergh Wahlström

En känsla så skön, ja underbart härlig: färger av obestämd nyans som en spegling av en droppes yta eller en pärlas glans. Som toner vi ej kan beskriva annat än med rysning och gåshud, alltså kroppslig reaktion, som smaker och dofter vi ej funnit namn. Som en känsla av att kännas och att känna. Något som ges och tas emot, något gemensamt, ja en känsla av total medvetenhet i men i någon annans hand.

En värme mot min hud, en hetta i min kind. En vilja i min själ, en önskan i min kropp.

Ingen har någonsin på sin dödsbädd sagt: "Jag önskar jag ägnat mer tid åt jobbet". Paul Tsongas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback