Som lockar mot min kind, som sömnen i mitt öga

Håret stramar åt, en lättnadens suck tycks spridas över skalpens yta när jag sakta drar ut hårspännena, en efter en; hårslingorna som lockade och tvinnade utav dagens uppsättning är, faller sakta ner utefter kind och axel. Blir liggandes kvar längs nyckelben och axlar, det mörka mot det ljusa.

Det mörka håret lyser effektfullt mot den uppknäppta azurblåa skjortan, hudens blekhet framträder och inbjuder till smekande rörelser, hudytans mjuka nyans nästan känns i ögonen och framkallar minnen. Naglarna rispar lätt mot hudytan, håret är fortfarande fuktigt efter alla dessa timmar.

 


Låter skjortan som är nummer för stor falla till golvet, tröttheten och den trytande orken efter dagen gör sig påmind och sängen ser inbjudande ut, kalla lakan mot min varma hud, mjukt och frasigt, luktar härligt av nytvättat, ilningar går sakta längs efter min kropp, gåshuden följer liksom därpå


Lägg dig ner - blunda lätt

Ge mig mer, gör en hungrig mätt
Om du hungrar - öppna munnen kära du
Ta emot vad jag vill ge - utan krav, utan tabu.
Lisa Ekdahl, två lyckliga dårar

Jag somnar snabbt och lätt ikväll, inga problem och med ett leende på mina läppar, bekymmer finns men just idag verkade alla mina nära och kära må som bäst, jag är lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback